FAQ

In onderstaande lijst vindt u vaak gestelde vragen en hun antwoorden.
Klik op een vraag om het antwoord te bekijken.

Rent-Fun is steeds telefonisch bereikbaar, wenst u last-minute nog iets te huren dan helpen wij u graag verder indien mogelijk. Tijden voor ophalen en terugbrengen van gehuurde materialen vermelden we steeds op de overeenkomst. Onze kantoren / magazijnen zijn alle dagen telefonisch bereikbaar vanaf 8u00 tem. 18u00.

U ontvangt eerst een bevestigingsmail van uw bestelling, vervolgens maken wij u bestelbon / overeenkomst met mogelijke extra kosten levering / transport en deze mailen wij U door, daarna kan u deze bevestigen voor akkoord en is uw bestelling definitief geplaatst.

Uw bestelling kan u steeds wijzigen tot 1 dag voor levering/ophaling, dit kan u best telefonisch doorgeven en dit is uiteraard afhankelijk van de beschikbaarheid van de producten.

Annuleren van uw bestelling is mogelijk zolang u niets ondertekend heeft tot één week voor de effectieve huurperiode. Zo niet zullen wij genoodzaakt zijn kosten aan te rekenen met een min. van 75 euro voor administratie.

Geen probleem, contacteer ons en wij helpen U graag verder. Het gebruik van de webshop is er om misverstanden te voorkomen in aantallen en keuze. Het is ook steeds mogelijk om in onze showroom een bestelling te komen plaatsen, gelieve hiervoor een afspraak te maken.

U kan dit tot twee dagen voor effectieve huur plaatsen via onze webshop, last minute bestellingen kunnen telefonisch, wij helpen u indien mogelijk graag verder.

Daar wij op regelmatige basis nieuwe producten aankopen om het aanbod te vergroten is het mogelijk dit dit nog niet te vinden is op onze webshop, contacteer ons telefonisch en wij helpen u graag verder.

U kan de materialen 2 dagen effectief gebruiken, uiteraard is een langere periode mogelijk. Het afhalen kan bv. op vrijdag zodat u zaterdag en zondag de materialen kan gebruiken en terugbrengen kan op maandag. Indien levering door Rent-Fun gebeurd is het mogelijk dat de effectieve gebruiksduur 3 dagen is, maar de huurprijs blijft hetzelfde.

Wij vragen een waarborg aan de hand van het aantal gehuurde materialen, deze kan u terugvinden op de overeenkomst/bestelbon.

Prijzen online zijn incl. BTW, de vermelding van het percentage BTW zal u terugvinden op de overeenkomst / bestelbon. In de meeste gevallen zal dit om 21 % gaan.

Bij huur voor een bedrag lager dan 50.00 euro netto rekenen wij een administratiekost van 10 euro excl. BTW aan.

Na ondertekening van de overeenkomst/bestelbon is er de mogelijkheid om het huurbedrag en waarborg samen over te schrijven of cash te betalen bij ophaling / levering. Wij beschikken momenteel niet over een bancontact.

Indien U de optie zelf afhalen en terugbrengen heeft gekozen kan u met wagen / bestelwagen en/of aanhangwagen de materialen ophalen en terugbrengen op de afgesproken dagen. Voorzie steeds een zeil en spanbanden voor de materialen vast te maken en te beschermen tegen regen indien U met een open aanhangwagen komt. U bent steeds volledig verantwoordelijk voor schade aan de materialen. We opteren steeds om porselein, glaswerk, elektrische materialen en andere kwetsbare producten met een wagen te vervoeren. Let wel op de transportafmetingen, zodat er geen problemen zijn bij het inladen van de materialen.

Wij vragen steeds uw paspoort bij te hebben, wij zullen hiervan een scan maken, indien u de betaling niet per overschrijving heeft voldaan kan u het geld cash meebrengen, wij beschikken momenteel niet over een bancontact.

U kan één tot twee dagen voor effectieve huur de materialen ophalen en één dag na de effectieve huur terugbrengen, alle gegevens hiervan staan vermeld op de bestelbon/overeenkomst.

De meeste van de materialen zitten in transportbakken euronorm, tafels en stoelen zijn mogelijk in karren of pallets aan te leveren. Indien de materialen door Rent-Fun worden opgehaald dienen deze terug klaar te staan voor transport in de bakken/karren of pallets. Indien deze niet klaarstaan voor ophaling/transport zijn wij genoodzaakt extra kosten aan te rekenen voor wacht-/werkuren.

Dit zal gebeuren op de afgesproken locatie, deze dient vlot bereikbaar te zijn en zich op de begane grond te bevinden. Indien de levering/ophaling op verdiep plaatsvinden of op niet vlot bereikbare plaatsen met obstakels zoals trappen/ niveau verschillen of andere zullen er extra kosten aangerekend worden per kwartier.

Wenst u de materialen geleverd op een externe locatie en kan U niet aanwezig zijn vragen wij de huur en waarborg over te schrijven en dient het volledige bedrag effectief op onze rekening te staan voor wij overgaan tot levering. U stuurt ons steeds een afschrift van deze betaling per e-mail, het is niet voldoende om de overschrijving door te mailen. Het is dan ook niet mogelijk de materialen direct te controleren bij levering en melding te doen van storingen of reclamaties door te geven. U zorgt dat de materialen voor transport klaarstaan voor ophaling en de telling/controle zal in ons magazijn plaatsvinden. U kan steeds een papier klaarleggen met vermelding van materialen als deze gebroken zijn of u kan zo schade melden zodat we reeds op de hoogte zijn bij ophaling.

Wij leveren en halen enkel de materialen op. Indien U wenst dat Rent-Fun voor opbouw en afbouw van de materialen zal instaan, gelieve telefonisch contact op te nemen en wij maken u hiervoor graag een prijsvoorstel aan de hand van de informatie.

U kan reeds bij ophaling of levering alles controleren en ons aanspreken. Indien er reclamaties of storing zijn dienen deze binnen de 12 uur na levering / ophaling gemeld te worden per telefoon. Indien er reclamaties of storing later of na gebruik gemeld worden kunnen wij deze niet meer verhelpen / behandelen.

Rent-Fun laat u de mogelijkheid tussen 4 verschillende opties, onze prijzen zijn exclusief transport indien van toepassing. Meer informatie over de opties vindt u hier .

Wij vragen steeds de resten te verwijderen, geen producten te gebruiken en de schuursponsjes en de materialen in de juiste transportbak terug te plaatsen. Indien dit niet is gebeurd rekenen wij reinigingskosten aan voor extra werkuren. Wij wassen de materialen voor u, maar graag zien we de resten verwijderd.

U dient het linnen niet te wassen, dit doen wij voor U. Is er schade aan het linnen door brandgaten, kaarsvet en/of grote vet-/vlekken, gelieve ons dit te melden. Is het linnen vochtig en/of nat, leg deze steeds open om schimmel te vermijden, schade en niet verwijderbare vlekken zal ten kosten zijn van u als klant.

U betaalt een waarborg die wij kunnen inroepen indien er materialen ontbreken of beschadigd zijn. Na binnenkomst van de materialen in onze magazijnen tellen wij de materialen en controleren wij deze. Het is steeds mogelijk ontbrekende materialen binnen de 3 dagen binnen te brengen. Ontbrekende en gebroken/niet repareerbare schade rekenen wij volledig aan. Indien er reparatiekosten zijn reken wij deze alsook volledig aan.

Uiteraard helpen wij U graag verder, wij maken graag een afspraak in onze showroom om u verder te helpen in uw keuzes. Wij kunnen u met raad en daad bijstaan om ervoor te zorgen dat u de juiste keuzes maakt en dat U voldoende materialen heeft om er een geslaagd feest van te maken.

Rent-Fun zorgt enkel voor de materialen, onze afdeling Fun-Events zorgt voor personeel. U kan hiervoor een mail sturen naar info@fun-eventsgroup.be en onze eventplanners zullen u graag verder helpen.